Vilkår og Betingelser
Betalings- og leveringsbetingelser ved online betaling, gældende fra 01.12.2018
Dansk Dobermann Klub
Tistrupvej 3
6862 Tistrup
Telefon +45 22 66 11 19
E-mail: formand@danskdobermannklub.dk
CVR-nummer 30 65 65 55
Priser
Tjenesteydelser som medlemsskab, hvalpeliste, dommerkritikker er ikke belagt med moms. Der tages forbehold for eventuelle prisændringer, som er uden for vor indflydelse (prisstigninger, nye pris- og afgiftlove, porto-/transportstigninger, omkostningsstigninger ect.), samt mod trykfejl.
Betalingsmuligheder
Der kan betales med følgende kort:
Kreditkort, herunder Dankort, VISA, Visa/Dankort, VISA Electron og Mastercard.
Hvis du betaler i webshoppen med kort, skal du blot indtaste dit kortnummer, udløbsdato og checkcifre ved bestillingen af varen. Beløbet på din bestilling af varer trækkes ikke fra din konto, før varen er afsendt fra vores lager. Bestilling af en serviceydelse (såsom medlemsskab og registrering af hvalpekuld) trækkes fra din konto omgående.
Alle oplysninger om kortnummer og udløbsdato beskyttes, hvilke betyder at informationen krypteres mellem din Internet browser (kortindehaveren) og en Internet server (www.reepay.com).
Vi modtager ikke kortnummer, kontrolcifre eller udløbsdato, det er kun Reepay, – og vi kan derfor ikke senere gøre brug af dette for at trække yderligere et beløb på din konto, ved en evt. ny bestilling.
Kvittering
Kvitteringen er det sidste trin i indkøbsprocessen, og vi anbefaler, at du udskriver den umiddelbart efter købet. Kvittering kan også efter forlangende fremsendes i en PDF fil, som e-mail.
Fortrydelsesret
Der er 14 dages fortrydelsesret. Det betyder at du kan fortryde et køb indenfor 14 dage efter levering ved meddelelse til DDK. I tilfælde af at du ønsker at returnere en varer kan du benytte denne standardfortrydelsesformular, hvis de er købt via DDK. Er de købt via DKK, f. eks tilmelding til udstillinger, kurser, træning eller lignende, så se venligst her.
Tjenesteydelser, og visse varer, er dog ikke omfattet af fortrydelsesretten i samstem med reglerne fra DKK. Følgende falder under denne kategori:
- Køb af medlemskab
- Køb af sundhedsrekvisationer
- Registrering af hvalpekuld, hunde til omplacering m.m. på hjemmesiden
- Tilmelding til udstillinger
- Tilmelding til prøver og konkurrencer
- Tilmelding til træning
- Tilmelding til kurser og uddannelser
Fortrydelsesretten for øvrige varer løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. Du skal returnere varen hurtigst muligt og senest 14 dage efter, du meddelte DDK din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.
DDK godtgør købsprisen. Du skal selv afholde udgifterne til varens tilbagelevering i forbindelse med din brug af fortrydelsesretten.
RETNINGSLINIER FOR AFBUD (KURSER OG UDDANNELSE):
- Ved udeblivelse uden at melde afbud: Deltagergebyret er tabt.
- Ved afbud inden for 2 uger før arrangementet: Du tilbydes et deltage på et tilsvarende hold til halv pris.
- Ved afbud tidligere end 2 uger før arrangementet: Deltageren kan deltage på et andet hold uden at betale deltagergebyr. Dog med forbehold for evt. prisstigninger på deltagergebyret i den mellemliggende periode.
Returnering og ombytning af varer
Fortryder du et køb, kan du indenfor 14 dage efter modtagelsen returnere varen. Fragtudgifter i forbindelse med returnering refunderes ikke. Ved returnering af en vare skal denne være ubrugt og i original emballage. Det er dog ikke et krav at emballagen er ubrudt. Vedlæg venligst en kopi din kvittering.
Reklamation
Hvis en vare er defekt, transportskadet eller hvis vi har leveret en forkert vare, skal du hurtigst muligt kontakte virksomheden og melde fejlen. Er varen gået i stykker under transporten skal du desuden straks ved modtagelsen, rette henvendelse til den for leverancen ansvarlige (fx Post Danmark)
Leveringsbetingelser
Leveringstiden er normalt 1-5 hverdage fra bestillingen er afsendt/ betaling er modtaget.
Kontingent – Automatisk kortbetaling
Dansk Dobermann Klub tilbyder muligheden for at tilmelde sig automatisk kortbetaling.
Der kan benyttes følgende kort ved tilmelding til automatisk kortbetaling:
VISA, Dankort, VISA Electron, Mastercard.
Handlen foregår som beskrevet i nærværende betingelser, dog trækkes det fakturerede beløb automatisk, og uden indtastning af kortoplysninger på ny for hvert køb.
Beløbet der trækkes er afhængig af den valgte medlemstype ved tilmelding.
Beløbet trækkes automatisk 1 gang årligt første gang 1 år efter tilmelding til automatisk kortbetaling.
Ændring af kortoplysninger til automatisk kortbetaling
Medlemmet kan til enhver tid ændre sine betalingsoplysninger under “Medlemskab” og “Automatisk kortbetaling”.
Her kan et betalingskort fjernes fra automatisk betaling, så der er mulighed for at tilføje et nyt ved næste køb.
Ophør og opsigelse af automatisk kortbetaling
Medlemmet er til enhver tid berettiget til at opsige aftalen om automatisk betaling. Dette gøres direkte under punktet “medlemskab” og “Automatisk kortbetaling”. Derefter kan der klikkes “Fjern kort”. Manglende betaling betragtes ikke som opsigelse af medlemskab.
Kvittering
Når et medlem tilmelder sig automatisk kortbetaling ifm. kontingentbetaling sendes en kvittering på e-mail til medlemmet. Ved fremtidige automatiske kortbetalinger fremsendes en kvittering på e-mail til medlemmet.
Kortoplysninger
Dansk Dobermann Klub gemmer ikke oplysninger om medlemmets kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre.
Medlemmets forpligtelser
Har du ændringer til dit medlemskab, herunder adresseændringer, ændring af medlemstype, kan disse ændres under “Medlemskab” – “Personlige indstillinger”
Vi gør opmærksom på, at du selv har pligt til at melde adresseændring ved flytning – vi får ikke automatisk besked herom. Skulle du i forbindelse med manglende adresseændring ikke modtage medlemsbladet bliver denne ved henvendelse eftersendt med ekstra portoopkrævning.